tirsdag den 2. april 2013

Sejr i påsken!!

Påsken er slut for denne gang

I påskedagene har jeg fået trænet godt og hårdt. Jeg har bla. været til 2 løb på hver 10 km, 1 cykeltur på 100 km samt en lang løbetur på 21 km. Nu er det også tid til en hviledag!!!

Skærtorsdag tog jeg sammen med familien til Åbenrå, hvor jeg deltog i Varnæsvigløbet. Jeg skulle løbe 10,8 km, men der var også en kort rute på 5,8 km.
Ruten var meget glat og mudret fra 0-4 km, mens resten mest var på asfalt og lidt grusvej. Mange steder var det MEGA glat pga is/sne.
Selve løbet gik hurtigt, da jeg løb alene hele vejen. Jeg vandt med ca 35 sek. foran John fra Rødekro. Han kom måske lidt tæt på til sidst, men det var lidt kedeligt helt alene, så mit tempo faldt lidt. Tiden var ikke noget at skrive om pga ruten/bakkerne, men jeg var 45 sek. hurtigere end vindertiden fra sidste år.
Bagefter tog vi til Tyskland sammen med ca. 1 mio andre danskere!!! KAOS!!

Lørdag tog jeg mig ENDELIG sammen til en cykeltur igen. Det var lækkert. Jeg fik kørt 100 km på min crosscykel. Det gik fint sammen med FCC, selvom jeg havde crossdæk på. Cykelformen er ikke helt væk!! Dog var den sidste time lidt hård ved kroppen pga kulden og lidt manglende energi!!!

Søndag var en rolig løbetur i skoven inden Påskeløbet i Hannerup. Dernede var skoven endnu være end i Åbenrå!! Jeg løb 10 km og tror at ca 2-3 km var på is, som var VILDT glat. Jeg løb i mine trailsko og tog lidt kortere skridt end normalt, men det var noget kage. Desværre var Mikkel fra Middelfart lidt bedre på dagen især nedad bakkerne, hvor jge tabte tid til ham, så jeg blev nr 2. Boris fra Tri var 1,05 min efter mig, som nr 3.
Bagefter tog jeg en ekstra "straf" runde på 10 km, så jeg ialt kom op på ca 21-22 km denne dag.

Jeg skrev sidste gang om et nyt mål for 2013 og det er 24 timer Le Mans på cykel. 3 mands hold rundt på Ring Djursland for Team Ryders (solbrillefirma) Det ser jeg meget frem til, selvom det bliver hårdt især om natten. Allerede nu krydser jeg fingre for sol og tørre veje :)

Til alle licensrytterne: Held og lykke i Horsens og Hedensted. Gi' GAS!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar