tirsdag den 20. marts 2012

2. testløb inden sæsonen

I søndags blev der afholdt et lille "hyggeløb" med ryttere fra FCC samt juniorrytterne fra Horsens. Vi skulle 6 gange rundt på Rands Fjord ruten, som er en god rundstrækning med bakker, flad vej og sving. En god testrute.

Desværre var starten lidt rodet, så det betød at 1 rytter fik ca 4-5 minutters forspring, da vi andre skulle tisse, smide jakke m.m.
Min plan for løbet var igen fuld gas, så formen kunne blive testet 100%. Dvs ikke noget med at fedte den af på hjul!!! Jeg forsøgte allerede med det samme, men alle var selvfølgelig friske. De første 2 omgange var meget op og ned i fart, masser af ryk.....samling.....ryk......samling...osv...

Men på 3 omg. kom vi lige pludselig af sted 4 mand (Søren F, Mikkel, Horsens rytter og mig) Vi fandt et godt samarbejde og kørte hurtigt væk fra feltet. Vi kunne desværre ikke hente Steffan foran, da vi havde brugt mange kræfter tidligere i løbet, desuden sad Mikkel bare på hjul de sidste 2 omgange.
På sidste omgang fik førerbilen endelig Steffan ned til os, men der gik ikke lang tid inden han rykkede fra os. Jeg kom med som den eneste, men det holdt hårdt :) Jeg kunne mærke at der ikke var meget mere tilbage i mig, så jeg "solgte" sejren til Steffan. Jeg var rigelig tilfreds med 2. plads efter et hårdt løb, hvor jeg brugte mange kræfter. Den sidste ½ time blev kørt i silende regnvejr, så det blev lidt koldt til sidst.
Snit 35,6 km/t i regnvejr. Puls 157/181.
Status: Formen er super god og jeg tror på en stor sæson.
Ps. Jeg fik ikke slappet helt af til løbet. Fredagen løb jeg 5 km om morgenen, mens jeg tog 1 times spinning om eftermiddagen. Lørdag formiddag kørte jeg 125 km, men det søndag blev til ialt 127 km.

Den kommende weekend drager Junior drengene til Tyskland sammen med "de gamle drenge" i klubben. Jeg bliver hjemme i år. Jeg er spændt på hvad Steffan kan i juniorfeltet, da han virkede meget stærk i søndags. Han har en stor motor!!

Mojn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar