torsdag den 15. marts 2012

Sejr i første formtest :)

I lørdags var jeg til sidste afd. af Jerone's Paris-Roubaix cup. Løbet bestod af 4 omg a ca 11 km på asfalt og med 4 grusstykker bla. nogle gode bakker.
Desværre blev løbet stoppet, da vi var ude på 2 omg. En lokal landmand var ikke helt tilfreds med vores besøg på grusvejen. Tilbage ved målstregen lavede Jerone hurtigt en ny rute på 4 x 9,4 km, så AF STED igen.
Der blev kørt cykelløb under begge løb, så det var bare om at følge med. 2 styrt (Arne og Søren) blev det til, så der blev gået til stålet. På næstsidste omgang kørte jeg alene op til Jerone, hvorefter vi fandt ind i et samarbejde. Dog var han lidt træt på bakkerne, så jeg ventede gerne, da feltet var sprængt i store stykker.
Jeg vandt i sikker stil foran Jerone og Martin L. Samlet i løbet blev jeg nr 3, da jeg ikke var med i 1 afd.
God og hård træningsdag, hvor jeg ialt fik kørt 134 km på crosscyklen.

Dagen efter kørte jeg 152 km på sommerraceren sammen med klubben. En hård weekend var slut.

I den kommende weekend er der igen et lille træningsløb på søndag, hvor vi skal rundt om rands fjord nogle gange. Vores juniorryttere har brug for lidt sparring :)

Min form er rigtig god, føler jeg. Jeg kan tydelig mærke, at mine 5 timers turer gennem vinteren har givet meget. Det sidste jeg mangler inden sæsonen er noget fart i benene. Jeg skal igang med små korte intervaller og søndagens testløb bliver en god start.

Træning i sidste uge:
Mandag: 1 time spinning
Tirsdag: Fri
Onsdag: 123 km på crosscykel
Torsdag: 50 km på crosscykel
Fredag: 45 min spinning
Lørdag: 134 km på crosscykel
Søndag: 152 km

Marts måned handler om kilometer, så formen er klar til april/maj måned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar