mandag den 30. maj 2011

Horsensløbet

Horsensløbet lørdag den 28 maj 2011

Dagens løb skulle være på 133 km i B klassen, men nej!!! Pga.tilmeldingerne i A og B klasserne, blev vi slået sammen til samkørsel i A og B. Så i stedet for 133 km i B, skulle vi ud på 155 km (7 omg) alle mand!!!! Vi var et stort felt på 70 mand, da der var kommet nogle eftertilmeldingerne i begge klasser.

Jeg havde inden løbet store drømme om et godt resultat, men da jeg lige pludselig skulle køre imod bla. Team Glud & Marstand og Christina Watches på den hårde rute i Horsens var jeg lidt nede. Respekten var måske for stor :)
Starten gik kl 11.20 på 155 km, som ville være mit længste licens løb nogensinde. Vi startede meget stille og roligt på 1 omgang, men så.......satte Glud fart på feltet. På 2.omg blev feltet splittet i sidevinden og på bakkerne. Jeg lå desværre i 3. gruppe, så det var langt væk fra alt det sjove. Heldigvis var der nogle A ryttere, som lavede et stykke arbejde, så vi blev samlet med 2. gruppe. Helt foran lå ca 8-9 mand, bla. 3 B ryttere.
Ca. halvejs i løbet stikker 4 mand fra min gruppe med bla. vores A rytter Lasse, så jeg holder mig i ro, men da en fra ABC også stikker er jeg med på hans hjul. Vi bliver samlet og finder ind i et samarbejde, som ikke virker perfekt. Lidt senere kommer der lidt flere A ryttere op, som hjælper på at vi kan holde hjem. Desværre henter vi aldrig fronten, selvom vi på et tidspunkt er tæt på.
Jeg bliver nr 5 i B, mens Lasse bliver 10 i A og vi kommer hjem i samme felt og tid. Et super hårdt løb, som jeg er meget tilfreds med. Jeg lavede et stort arbejde i feltet, så formen er 100 % i top.
Næste store mål er top 3 i B, mon ikke det sker snart?

Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar