mandag den 23. august 2010

SEJR!!!!!!!!!

SEJR!!!!!!

JAAAAA, Jeg vandt igen et C løb. Denne gang var det C klassen i Hillerød, hvor jeg efter 85 km i udbrud vandt.


Først skal jeg vist lige omkring vores eget licens løb i FCC, som blev afholdt i onsdags. Her blev jeg nr. 7 efter et løb, hvor jeg var meget aktiv. Flere gange var jeg afsted, men havde ikke heldet til at ramme det rigtige :(


Derfor var jeg lidt nede, da jeg følte formen er 100% perfekt. Da der samtidig kun var løb på sjælland i weekenden var det noget ØV. Jeg besluttede mig først fredag eftermiddag, at jeg skulle med til Hillerød næste morgen.


Her er lidt om løbet:


Løbsberetning fra Hillerød.

I lørdags tog jeg den lange tur fra Fredericia til Hillerød for at deltage i cykelløb, da der var tom løbskalender i Jylland. Jeg havde via facebook set, at Lars Aagård fra cycling Langeland havde en ledig plads i bilen. Via et par mails og sms'er fik jeg kørslen på plads, som betød afgang fra Fredericia kl 5, altså op kl 4,15!!!

I Hillerød skulle vi starte kl 9,05 og vi skulle ud på 6 x 18,2 km, dvs. i alt 109 km på deres post cup rute. Vi var et stort felt på 60 C ryttere og 14 dameryttere på smalle veje.

Første omgang var meget hektisk med ryk på ryk, men jeg prøvede at spare på kræfterne til senere i løbet.
På 2. omgang kom jeg af sted i et 6 mands udbrud med Fredrik Sejstrup fra Odense samt 4 ryetter fra Sjælland. Vi fandt hurtigt ind i et godt samarbejde, som holdte indtil målstregen.

Efter 85 km i udbrud nærmede vi os målet og det hele skulle afgøres mellem os. Jeg overvejede flere gange hvordan den kage skulle skæres, da vi havde side/modvind på de sidste 1000 m. Ikke optimalt for mig. MEN alligevel forsøgte jeg mig ca 800 m før mål med ALT var der var tilbage i benene. Jeg kiggede flere gange tilbage, men selv med mælkesyre i hele kroppen, kom jeg først over stregen som sikker vinder af C klassen!!!!

Dejligt med en sejr efter 2 uheldige løb i Herning og Fredericia, hvor jeg havde benene til noget bedre, men manglede det sidste held/dygtighed.


Næste løb og samtidig det sidste løb i 2010 sæsonen bliver i Thorsager på søndag. Målet er ..........., ja alle mål er opfyldt for i år, så........lidt hygge i C klassen, måske :)

Jeg kunne godt stille til start i B, men da jeg skal til firmafest lørdag aften med fri bar, så........


Vi ses på landevejen.


Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar