søndag den 5. januar 2014

Velkommen til 2014

Tiden går hurtigt. Nu er det næsten 2 måneder siden sidste indlæg.....ikke godkendt.

MEN nu sker der noget igen.

Hele december har jeg døjet med en overbelastet sene omkring hoften. Jeg har kun løbet ganske lidt og med nedsat fart. Store smerter!!! Heldigvis fik jeg behandling sidst i december måned hos min fys og det hjalp selvom jeg piv lidt undervejs.
Nu kan jeg igen løbe næsten smertefrit (95%) og i dag (5 jan) har jeg kunne løbe første tempopas/fartleg. Såååå lækkert. Nu skal jeg bare lytte efter kroppen, så skaden ikke kommer igen.

Nytårsaften tog jeg til nytårsløb i Nørre Åby. Distancen var på enten 5 eller 10 km. Jeg valgte 10 km, så min løbeform kan komme lidt igang igen. Ruten var 2 x 5 km rundt i Nørre Åby. Den var lidt kuperet med nogle lange bakker, mange sving m.m, som kostede lidt kræfter.
Feltet var på ca 75 løbere, så planen var et stille udlæg og lige se modstandere an. Efter ca 400 m blev jeg overhallet af en lokal løber, men heldigvis kun for en kort bemærkning, da han var væk ved 1 km mærket.
Jeg vandt løbet i 37.04 min, lidt over 2 min foran nr 2. Ok tilfreds med tiden på denne årstid og rute. Målet for 2014 hedder under 35.00 min, hvis alt går vel.

I går, lørdag, var jeg til FCC træning på crosscykel. Vi kørte nogle gode intervaller, hvor mælkesyren kom godt ud i benene. En fed strækning på grusveje med gode bakker, ca 8-9 min i høj puls. Jeg mangler en del til cykling, da de er stærke i klubben. Heldigvis er der et godt træningsmiljø med en del stærke og meget lig ryttere, så formen bliver bedre og bedre.
Cykling er kun aflastning fra løberiet, så skaderne kan blive væk......langt væk.. Ingen licens i 2014!!!
Jeg VIL holde mig skadesfri!!!

Ikke mere i dag, men jeg skriver snart om 2013, et lille tilbageblik på et godt år. Store oplevelser!!!

Godt nytår.

Vi ses derud i skoven, landevejen eller?

PS. Min fine gevinst fra Nytårsløbet. Masser af slik :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar