tirsdag den 3. september 2013

Hannerupløbet.

Ny opdate……
 
14 dage er gået siden sidst og der er sket lidt J
 
Først et tilbageblik til sidste weekend.  
Jeg var til cykelløb i Nyborg i H40. Løbet gik ikke helt efter planen. Jeg var meget aktiv, men manglede igen det sidste i at ramme det rigtige udbrud. Herefter gik feltet helt i stå, mens jeg flere gange forsøgte udbrud. Intet ville lykkes, så jeg rullede hjem som nr. 17 og godt skuffet!!!
 
I den netop afsluttet weekend var der ingen løb til mig pga. barnedåb. Der var ellers cykelløb på hjemmebanen i Fredericia, så det var lidt ærgerlig. MEN jeg til gengæld nå Hannerupløbet som var samme dag. Jeg var tilmeldt på 9,6 km, som er den klassiske Hannerupsrute.
Planen var top 5, hvis alt gik efter planen og benet kunne holde. Jeg havde om lørdagen kørt 120 km på cykel, så jeg var ikke 100 % til løbet. Det skulle være en god træningstur i højt tempo.
Vi startede kl. 9,30 og til min store overraskelse var der ingen eliteløbere med, dog var der en kvindelig eliteløber fra Århus, som jeg fik en dyst med.
Jeg førte løbet indtil ca 5-6 km, hvorefter hun kom op til mig. Jeg måtte slippe hende ca 1 km før mål på Djævlebakken, da jeg tæt på max i puls. Hun vinder dame klassen i 35,58 og jeg herre i 36,02, så jeg var ca 15-20 m. efter hende. Boris blev nr 2, ca 40 sek. efter mig.
Jeg var meget overrasket og stolt, at jeg endelig havde vundet Hannerupløbet!!! Jeg deltog første gang i 1991, tror jeg og min bedste placering er nr 3 tilbage i 1996. MEN en lille sjov ting: Jeg har tidl. bla. løbet på 35,50, hvor jeg blev nr 17. Til gengæld løb jeg 34,02 min i 1996, så nogle gange er der mange hurtige løbere og andre gange ikke. MEN der skal stadigvæk løbes til stregen !!!
 
Ikke mere i dag.

1 kommentar:

  1. Ifølge online arkivet løb du Hannerup i 1996 på 34:09 .: http://www.sj-compute.dk/gamle/96/hannerup/m2_2.htm

    :), ej seriøst, hvordan kan det være der var så mange stærkere løbere til Hannerup dengang?

    SvarSlet