tirsdag den 21. maj 2013

Vesterskovløbet

Ups, nu gik der igen lidt for lang tid siden sidste indlæg.

Kr. Himmelfartsdag var jeg i Haderslev til vesterskovløbet, som jeg tidl har løbet mange gange. Der er 3 distancer på 5,7 km, 10 km og 1/2 marathon. Jeg har prøvet alle ruter og i år var jeg tilmeldt på 10 km, da jeg havde løbet Lillebælt 5 dagen forinden.
Træningen om til løbet gik fint selvom kroppen var træt efter Lillebælt. Onsdag, dagen før løbet, holdte jeg en fridag, så jeg kunne genskabe noget friskhed i kroppen.

Starten gik kl 10.45 og jeg kom hurtigt afsted med 2 andre løbere, den ene en hurtig løber, som jeg kender fra tidl løb, mens den anden var en ung fyr. Vi løb sammen helt indtil 8. Km, hvor jeg lavede et kraftigt ryk, som de ikke kunne følge. Jeg vandt sikkert i  ca 36.30 min, 20 sek foran nr 2. Jeg var ikke tilfreds med tiden, men ruten og kroppen var ikke til mere i dag.

Dagen efter løbet fik jeg trænet godt igennem samt kørt nogle gode ture på cykel. I onsdags havde jeg  åbenbart lyst til 1 afd af klubmesterskab i FCC , selvom vejret ikke så godt ud. Formanden Kurt lovede at omgangene blev sat ned, hvis vejret blev dårligt! Men nej, vejret blev vildt dårligt, men ingen nedsættelse af distancen. Jeg stoppede, så jeg hurtigt kunne komme hjem til noget tørt tøj. Selve løbet gik fint og jeg havde det bedre end forventet.

I pinsen har jeg ikke været til nogle løb, så det har bare været træning, bla løb jeg en lang tur på 25 km søndag.

Slut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar