torsdag den 30. maj 2013

Koldingløbet 10,3 km


I søndags var jeg til Kolding løbet, som startede ved Gymnasiet tæt på Kolding storcenter. Ruten var meget kuperet i terrænet bag skolen. Der var 2 ruter på henholdsvis 5,7 km og 10,3 km.

Vejret var perfekt til løb med ca 20 grader og dejlig frisk vind så jeg ikke kogte over :)
Starten gik kl. 10,30 og jeg kom af sted som nr. 4, mens den forventet nr. 1, Peter Glans (Super løber fra Middelfart), hurtigt tog spidsen. Efter knap 1 km hentede jeg nr. 3 og lidt efter nr. 2. Herefter løb jeg alene til mål med lang afstand til nr. 1 og nr. 3 bag mig.
Ruten var som sagt meget hård, hvilket mine km tider også kunne fortælle. Hurtigste km på 3,18 min, mens langsomste var 4,04, mit snit var 3,44 min pr. km.(pulssnit på 170)

Efter løbet får jeg altid den følelse, at jeg burde kunne løbe stærkere og jeg var lidt skuffet over min tid. Jeg tror at min flere km på cykel har kostet lidt på min topfart eller måske er jeg bare lidt træt for tiden.

Sidste uge løb jeg 46 km og cyklede 167 km fordelt på 7 træningspas.

Næste løb er på søndag i Grindsted, hvor det gælder Engsø løbet, som jeg tidl. har deltaget i. Her håber jeg på lidt hurtigere km tider, da den ikke er nogle bakker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar