onsdag den 3. oktober 2012

Super løb i super tid!!!

De sidste 14 dage har jeg ikke været til motionsløb, men i søndags var jeg af sted igen. Denne gang var det ½ marathon i Esbjerg, hvor vi skulle rundt i Marbæk plantage. Der var både hel, ½ , 10 og 5 km. Målet for dagen var en tid lidt hurtigere end min Hannerup tid ( 1.23,30 ).
Ruten var 2 x 10,5 km på stier, ingen asfalt og med nogle gode vandpytter undervejs. En lidt hård rute.

Inden starten blev der snakket tider sammen med speakeren. Der blev sagt 1.18 og hurtigere, så jeg vidste hurtigt, at jeg ikke kunne vinde løbet. Bla. var Anders Vesterbæk fra Esbjerg, som har løbet 2.34 på marathon med.
Starten gik og hurtigt kom Anders og en anden løber af sted foran en gruppe på 3 som jeg lå i. Efter ca 2-3 km gik jeg frem i front og lige pludselig lå jeg alene. Nu startede jeg en stille indhentning af nr 2 i løbet. Det var hårdt, men ca. 1,5 km før mål kom jeg op til ham. Han lavede med det samme et ryk, men jeg kom op igen. Nu var jeg helt færdig, så han vandt en sikker spurt foran mig.

Tiden blev 1.20.50, 3 sek fra nr 2, men hele 4 minutter op til nr 1. Tilgengæld var jeg 3 minutter foran nr 4. Tiden var en super tid og meget hurtigere end jeg havde regnet med. Det hjalp helt klart at jeg havde ham som et punkt foran under hele løbet. I dag havde jeg også super gode ben, hvor de første 10 km gik som en leg. Han var ca 30 sek foran på et tidspunkt. Han havde regnet med 1.18, men pga rutens hårdhed blev det langsommere, så måske jeg også var kommet under 1.19-1.20 på en hurtig rute.

3. pladsen gav 750 kr, så det var en god dag i Marbæk plantage. Meget bedre end 50 kr i et B løb :)

Siden 28 august har jeg kun været ude på cyklen 1 gang. Jeg har det stadigvæk mærkeligt med cykling. Lidt kedeligt at lysten forsvandt. Jeg har også besluttet at jeg ikke tager til FCC's klubfest. Havde sgu aldrig troede det om mig ;(
Dog har jeg ikke sat min cykel til salg :)

Ikke mere i dag.
PS. Her 3 dage efter løbet er mine ben/lægge stadig MEGET ømme, så måske jeg skulle tage en rulle spinningstime snart :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar