søndag den 23. maj 2010

SEJR!


YES, jeg vandt i Silkeborg.

Inden løbet var mine forhåbninger ikke så store, men det hele gik bare perfekt. Vejret var perfekt, 25 grader, let vind og god rute!!

Vi skulle ud på 3 omgange, 105 km i alt. Hele 1. omg. sad jeg bagerst i feltet med stort overskud. Jeg havde super ben, så da der tidligt på 2. omg kommer 5 mand afsted, måtte jeg længere frem i feltet. Vejle og Vejen bakkede af, så jeg måtte afsted enten alene eller sammen med et par stykker.

Da vi ramte en af bakkerne på ruten lavede jeg et godt ryk, og kom alene afsted. Jeg havde håbet på 1 eller 2 mand med, men jeg kom alene frem til 5 mandsgruppen efter en jagt på 2-3 km. Efter lidt hvil kørte jeg med rundt og vi fik et godt samarbejde igang. Da vi nærmer os ca 1500 m før mål rykker jeg og slår hullet, hvorefter de bare gælder om at æde sig selv 110%. Jeg holder hjem og kan løfte armen til sejr!!! Ca 50-55 km i udbrud og 40,5 km/t i snit.


Det var en gentagelse af sidste års løb, hvor jeg også vandt C klassen i Silkeborg, så det er vist min rute. Sejren har også opfyldt mit sæsonmål for 2010, så der skal sættes et nyt.


I morgen gælder det Hammel, hvor jeg tidligere er blevet nr 2 for ca. 5-6 år siden. Vi skal desværre kun køre 88 km, så det bliver svært, da alle vi være friske på den korte distance. Målet er at ramme det rigtige udbrud igen!!!


God pinse.


Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar