onsdag den 7. april 2010

Sæsonstart

Nu nærmer jeg mig sæsonstarten!!!
På søndag stiller jeg til start i årets første race i Hjørring i C klassen. 107 km med start og mål i Bjergby, så jeg regner med lidt bakker på ruten, hvis byens navn bare passer lidt?

Påsken gik med nogle gode lange træningsture om formiddagene. Torsdag var vi i Holbæk, hvor jeg løb en lang tur på over 1 time ;-( . Jeg kunne godt mærke mine ben dagen efter, da jeg har droslet meget ned for min løbetræning.
Fredag til mandag fik jeg kørt nogle gode ture sammen med FCC/FTT. Vi kørte bla. et del bakker, så jeg er stadig ikke kommet helt op i gear igen.
I dag (onsdag) kørte jeg 2 timer alene, men der var ingen saft/kræft i benene. Jeg må tage det roligt inden søndagens løb, hvis jeg skal komme med feltet hjem.

Ang. søndagens løb, så er min målsætning ikke særlig stor.

1. Jeg vil gerne med feltet hjem.
2. Jeg vil gerne i udbrud undervejs.
3. Jeg skal ikke i asfalten.

Det er mine mål til på søndag. Jeg tror min form er på ca 80-85 %, så i maj/juni måned skulle jeg gerne ramme topformen.
Jeg mangler noget træning i de korte ryk samt at sidde i et felt igen, men skulle gerne komme i løbene.

Om ca 2½ uge drager vi til Italien, hvor jeg skal træne ved Gardasøen sammen med FTT/FCC. Vi bliver vistnok omkring 70-80 stk, så det tegner til en god tur.
Onsdagen er selvfølgelig højdepunktet, da det gælder Prada løbet på ca 23 km. Jeg har vundet det 5 gange, men får stor konkurrence i år. Især fra Torleif, som jeg får meget svært ved at slå, da han er meget stærk på stigningerne samt vejer ca 10 kg mindre end mig ;-(
Jeg vil lave en sjov odds på Prada løbet.

Odds 2,00 Torleif og mig
Odds 2,50 Kurt S, Simon GB, Jerone (han er stærk på sine tunge crosscykel, så.....)
Odds 3,70 Torsten, Jes, Andy, Mikkel
Odds 5,80 Karsten O, Michael B

Hvem har jeg glemt? Skriv en kommentar!!!!

Det bliver sjovt i år............... og meget hårdt. Måske kommer vi under 50 minutter??

God træning og sæson til alle.

Peter Van Bang

PS. Fabian Cancellara var f..... sej i søndags!!! Klasse rytter, hvem der bare havde hans hjerte, lunger og ben!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar