torsdag den 15. april 2010

Hjørring 1.cykelløb

Så startede sæsonen i søndags på en hård og forblæst rute i Hjørring. Vi skulle ud på 5 x 21, 7 km, dvs. 107 km i alt.

Inden starten var jeg ikke helt i gear, da jeg havde glemt min energidrik, som jeg altid drikker inden starten. Måske derfor var jeg noget useriøs under løbet, da jeg sad bagerst i feltet og hyggesnakkede med de andre. DUMT, da det kostede mange kræfter!!!!

Selve løbet startede lige på, så allerede fra start blev der kørt stærkt. Dame A rytterne startede også med os, men inden de første 1000 m var første dame væk og der gik ikke lang tid inden de alle var væk.
Vores løb blev præget af sammenblanding med juniorfeltet, da vi hentede deres felt på 1. omgang. Herefter var det noget rod indtil ca 2 omg. før mål. Jeg blev faktisk sat tilbage på et tidspunkt, men lukkede heldigvis hurtigt hullet op til C igen.
På sidste omgang kommer vi ca 13 mand af sted og her skal vinderen findes. Til sidst kører først 3 mand, så 2 mand inden jeg kommer af sted med Morten fra Vejle. Vi holder næsten hjem og jeg bliver nr 7 :-)

Jeg er meget tilfreds med denne start, som gik meget bedre end jeg havde regnet med. Nu er det næste mål en podie plads, som gerne må komme den kommende weekend.

Ellers kan jeg fortælle, at træningsniveauet er højt i Fredericia. Tirsdag aften var jeg til licens træning og vi var 16 mand!!! Og jeg skal lige love for at der blev kørt stærkt. Jeg havde mine problemer undervejs!!! Især Kurt "Bonnen", Morten A og Torleif har gode ben pt.

Denne kommende weekend er der dobbelt løb i Rødekro og Sønderborg. Vinden får igen en stor faktor, tror jeg så det tegner til sidevind igen. Mit fokus er mest på Rødekro, men generelt er målet, at sidde med i finalen til sidst i begge løb. Jeg drømmer om podie plads.

Til sidst kan jeg fortælle, at jeg løb min første løbetur i 14 dage forleden. Uha, som ens løbeform forsvinder hurtigt. Jeg vil prøve at holde det på mindst 1 gang pr. uge.

Ikke mere i dag.
Peter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar