torsdag den 4. september 2014

3. plads i Kolding løbet :)

YES Sådan!!!!

Efterårssæsonen er reddet. Min mål om top 3 lykkes til fulde i Kolding, hvor jeg netop blev nr 3.
Mine mål for efteråret var: Sidde med hjem i udbrud, køre om sejren og top 3 og det hele skete i lørdags.

Koldingløbet:
6 x 15,6 km var dagens udfording. Desværre ikke samme rute som sidste år, så det var en klart kedeligere rute og meget nemmere for de tunge drenge. ØV, ØV!!
Vejret var fugtigt med nogle byger undervejs, men ikke ret meget vind.

Allerede fra start blev der kørt cykelløb, men ingen kom rigtig afsted. Jeg troede ellers at jeg var kommet med i det afgørende udbrud på ca 10-12 mand, men samarbejdet blev aldrig godt. Man kan IKKE starte et udbrud med at sidde på hjul!!!!
MEN da vi skal ud på 3 omgang (efter ca 32 km) kommer jeg afsted i en fem mands gruppe. Vi får hurtigt et godt hul og samarbejdet går rimeligt......Odense manden springer lidt over i starten, mens Århus manden ret hurtigt kun sidder på hjul. Til gengæld er Jens fra Sønderborg en ren motorcykel. Flere gange må jeg helt ud på sadelspidsen for at følge med.... Sidste mand er John Fuglsang fra Thy.
Alt tegner godt lige indtil sidste omgang, hvor Jens punktere på opløbsbakken. Det var ikke godt. Den klart stærkeste mand er lige pludselig væk, så de sidste 15,6 km blev ren overlevelse.
Feltet kommer tættere og tættere på. Vi giver alt til udbruddet.....Århus manden er væk, så podiet er hjemme, hvis vi holder hjem.
Feltet var MEGET tæt på, men de kunne ikke lukke det sidste, så vi skal spurte om 1-2-3. Jeg bliver desværre sidst, men kun ca 10-20 cm fra 2.pladsen. John fra Thy vinder sikkert spurten.
Data: 2,21 time, 39,3 km/t. Max km/t 68,5. Puls max/snit 177/158

                                                           3.plads i Kolding 30-8-2014

Dagen efter Haderslev løbet. 4 x ca 27,5 km, ialt 110 km.
Det blev et meget taktisk løb, måske pga regnvejret. Der var flere forskellige grupper afsted under løbet, men det afgørende som kørte på 2 omgang ramte jeg ikke.
Til sidst lavede jeg en "Peter Bang", da jeg kørte ca 1500 m før mål. Det blev pæn hårdt da vejen stiger lidt i opløbet, men jeg kom hjem til point igen. Denne gang nr 8.
OK tilfreds med løbet, selvom jeg gerne ville ramme udbruddet, men det er mega svært i H40.
Data: 110 km, 39,0 km/t. 2.49 time, Puls max/snit 170/135. Klart lavere end dagen før, men det skyldes træthed i kroppen samt at jeg sad i udbruddet.

Den kommende weekend er der løb i Århus på lørdag. Mål top 3 på deres fede rute, som er meget kuperet. Eneste ønske er: Tørvejr :)









 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar